مکان تبلیغات شما
تعرفه تبلغات کانال تلگرام خرید شارژ درخواست مطلب

راحت و بدون دردسر میان مطالب ما بگردید

آموزش پرداخت درون برنامه ای کافه بازار در گیم میکر


CafeBazaar

آموزش پرداخت درون برنامه ای کافه بازار در گیم میکر

خیلی از دوستان خواسته بودن که این آموزش رو توی سایت بزارم ، من هم قول دادم که بزارم و حالا به قولم عمل کردم ! خیلی از اوقات بازی ساز ها می خوان از طریق بازی که می سازن در آمد داشته باشن . بعضی ها بازی رو می فروشن ، یعنی کسی که می خواد بازی رو دانلود کنه ، یه مقدار پول به بازی ساز می ده و بازی رو دانلود می کنه . اما درصد بیشتری از بازی ساز ها توی بازی شون (به خصوص بازی های بزرگ) در قبال یه سری کار های خاص یه مقدار پول از کاربر می گیرن ، مثلا اگه کاربر پول کم آورد ، می تونه با پرداخت یه مقدار پول واقعی توی بازی ، پول مجازی بازی رو به دست بیاره . به روش دوم (پرداخت درون برنامه ای) هم می گن . این روش خیلی محبوبه و توی اکثر بازی های بزرگ استفاده می شه . توی گیم میکر هم شما می تونید این سیستم رو پیاده کنید ، به شکلی که کاربر با پرداخت یه مقدار پول توی بازی (به واسطه مارکت های اندروید) یه کار خاص رو توی بازی بتونه انجام بده . قبل از این که آموزش رو شروع کنم از آقای a3eman توی پرومیکرز تشکر می کنم که این آموزش رو برای اولین بار ایشون منتشر کردن .

خب میریم سراغ آموزش :

پیش نیاز ها :

گیم میکر استودیو ۱٫۴ یا ۱٫۳ : دانلود ورژن ۱٫۴ با لینک مستقیم از سرور سایت – حجم : ۳۱۱ مگابایت

اکستنشن پرداخت درون برنامه ای : دانلود با لینک مستقیم از سرور سایت – حجم : ۲ مگابایت

پنل توسعه دهندگان کافه بازار : آموزش دریافت پنل توسعه دهندگان از کافه بازار

آموزش :

۱- اول یه پروژه خالی ایجاد کنین یا به پروژه ای که میخواید این پرداخت درون برنامه ای رو بهش اضافه کنید برید و اکستنشن رو توی اون نصب کنید . بعدش به قسمت Global Game Settings پروژه برید . قسمت های Display Name، Package Name (اسم نمایشی بازی و اسم پکیج بازی) رو به دقت پر کنید چون بعدا نمیتونید تغییرش بدید . ورژن رو هم روی ۰٫۰٫۱ بزارید (بعدا می تونید هر چی خواستید بزارید) . حالا به تب In App Purchase برید و Enable In App Purchase رو غیرفعال کنید . حالا از پروژه یه خروجی بگیرید .

۲- وارد پنل توسعه دهنده کافه بازار بشید و فایلی که خروجی گرفتید رو ارسال کنید . حالا به قسمت برنامه های فروشنده و بعدش به قسمت افزودن محصول برید :

products-add-fa

 

شناسه کالا : این قسمت رو هر جور میخواید پر کنید (یه اسمه) ولی چیزی پر کنید که یادتون بمونه چون توی بازی هم نیازش داریم .

قیمت : هزینه ای که واسش لازمه .

نام فارسی و انگلیسی : یه اسم مثلا اگه قراره سکه بفروشید بزنید خرید سکه .

توضیحات فارسی و انگلیسی : یه سری توضیحات اضافه در مورد محصول .

برنامه : برنامه ای که قراره این محصول توی اون فروخته بشه رو انتخاب کنید .

حالا روی ارسال کلیک کنید و وارد برنامه های فروشنده بشید :

apps-fa

حالا روی کلید RSA کلیک کنید و کدی که بهتون میده رو یه جا نگه دارید .

۳- دوباره به پروژتون توی گیم میکر برگردید ، یه آبجکت واسه ی پرداخت درون برنامه ای گیم میکرتون بسازید و توی ایونت Create ش این کد رو بنویسید :

توی این کد به جای RSA KEY همون کلید RSA که کپی کردید رو بزارید .

نوی قسمت mdTab_coin50 و اون قسمت کناریش ، شناسه محصولاتتون رو قرار بدید (به اندازه تعدادشون بزارید) .

توی قسمت mdIAB_adss شناسه محصولات غیرمصرفی تون رو بنویسید .

توی ایونت Asynchronous->Social این کد رو بزارید :

توی این کد :

خط ۱: تعریف متغیر برای تعیین نوع محصول
خطوط ۱۴-۲: اگر محصول از نوع مصرفی باشد عملیات داخل {} انجام شود.
خطوط ۲۳-۱۵ اگر محصول از نوع غیرمصرفی باشد عملیات داخل {} انجام شود.
خطوط ۲۷-۲۴: اگر عملیات پرداخت با مشکل مواجه شد پیغام خطا نشان داده شود.
خط ۴: تعریف متغیر برای تعیین محصول مصرفی
خط ۵: اجرای پیام نمایش نام محصول مصرفی
خطوط ۹-۶: اجرای عملیات بعد از پرداخت هزینه محصول مصرفی ۱ (در این مثال اضافه شدن ۵۰ سکه)
خطوط ۱۳-۱۰: اجرای عملیات بعد از پرداخت هزینه محصول مصرفی ۲ (اضافه شدن ۵ الماس)
در صورتی که محصولات مصرفی شما بیشتر هستند از خط ۶ تا ۹ کپی کنید.
خط ۱۷: تعریف متغیر برای تعیین محصول غیر مصرفی
خط ۱۸: اجرای پیام نمایش نام محصول غیر مصرفی
خطوط ۲۲-۱۹: اجرای عملیات بعد از پرداخت هزینه محصول غیرمصرفی (حذف تبلیغات)
در صورتی که محصولات غیر مصرفی شما بیشتر هستند از خط ۱۹ تا ۲۲ کپی کنید.

برای هر کدوم از محصولاتتون یه آبجکت بسازید و یه ایونت کلیک چپ توش بسازید و این کد رو واسش بزارید :

توی کد بالا به جای mdIAB_adss شناسه محصولتون رو بزارید .

خب این آموزش دیگه تموم شد ! امیدوارم ازش لذت برده باشید .

اگه سوالی در موردش داشتید توی انجمن سایت بپرسید .

موفق باشید !

  1. احمد رضا گفت:

    سلام
    میشه در مورد محصول غیر مصرفی هم یه توضیحات کامل بدید
    باتشکر

    • از اسمشون مشخصه ! محصولات مصرفی زمانی هستن ، مثلا شما میخواید یه قسمت وی آی پی واسه بازیتون درست کنید که هر ۳۰ روز یه بار نیاز باشه شارژ شه ، برای این باید از محصولات غیرمصرفی استفاده کنید .

  2. احمد رضا گفت:

    ببخشید سوالم نیمه موند
    میشه در مورد محصول غیر مصرفی توضیحات کاملی بدید و اگر محصول غیر مصرفی نداشتیم بجای “mdIAB_adss”; چی بذاریم

  3. علی گفت:

    سلام…آقا لطفا یک آموزش دیگه قرار بدید که فقط کاری کنیم که بازی رو از یک جا ببعد رفتیم بگه باید بخرید تا از ادامش بازی کنید همین نه سکه و غیره اضافه بشه فقط همین…اضافاتش حذف بشه که گیج نشم…بازی ماجراجویی میخوام از ۵ دقیقه بعد پول بده باز بشه کاملش ممنون میشم

  4. علی گفت:

    تقریبا فهمیدم چجوری این کارو کنمبا قسمت پول و سکه کاری ندارم و حذف کردم کدهای اضافیشو و اون تبلیغات رو به عنوان سدی برای خرید کامل بازی ماجراجویی قرار دادم که اگر مثل از بین رفت بره روم بعد ادامه بازیدرسته؟ اما سوالی دارم آیا بعد از اینکه این کارو انجام دادم…طرف دوباره دکمه شروع بازی رو زد رسید به اونجایی که بایدپرداخت انجام بده خب دوباره اون روم پرداخت براش باز میشه که و دوباره باید پول بده تا بازی براش کامل بشه؟ چون گیم میکر اینطوریه که از سیو استفاده می کنم و روم ها پشت هم هستند به ترتیب و وقتی از اول بری دوباره برسی به روم پرداخت و رد کردن و خرید نسخه کامل یعنی دوباره باید پول بده یا نه؟

    • سلام
      باید از فایل های ini استفاده کنید
      ترتیب روم ها هم مهم نیست و با تابع room_goto می تونید بدون توجه به ترتیب به اون رومی که میخواید برید .
      توصیه می کنم اول بقیه مطالبو حرفه ای یاد بگیرید بعد برید سراغه پرداخت درون برنامه ای .

فرستادن دیدگاه


الکسای پلاگین بازی ساز

دریافت و نصب تولبار رتبه سایت در الکسا
نام پلن مکان تبلیغات سایز پلن قیمت (تومان)
A1 بالای سایت ۴۶۸×۶۰ 10000
A2 بالای تمام پست ها ۴۶۰×۶۰ 15000
A3 بلوک چپ و راست ۱۲۰×۲۴۰ 8000
A4 در ادامه مطالب ۴۶۰×۶۰ 5000
AT تبلیغات متنی - 1000